برگزاری ارزیابی مدیران شرکت مس سرچشمه توسط کانون ارزیابی جهاد دانشگاهی

۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۹ کد : ۳۸۶۰۹ جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)
تعداد بازدید:۳۴۲
کانون ارزیابی و توسعه جهاد دانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی کشور است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور ارزیابان حرفه‌ای و صاحب صلاحیت جهاد دانشگاهی به ارزیابی کارکنان، کارشناسان و مدیران سازمان ها و شرکت ها از جمله شرکت مس سرچشمه کرمان(بیش از ۸۰ نفر) اقدام کرده است.
برگزاری ارزیابی مدیران شرکت مس سرچشمه توسط کانون ارزیابی جهاد دانشگاهی

کانون ارزیابی و توسعه جهاد دانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی کشور است.

کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران از قابل‌اطمینان‌ترین ابزارها محسوب می‌شود که می‌تواند در این امر موثر واقع شود.

ارزیابی و سنجش میزان قابلیت‌های بالقوه و بالفعل داوطلبین تصدی یک شغل مدیریتی، پیش‌بینی عملکرد آتی داوطلبین در صورت تصدی شغل و یا پست مدیریتی، امکان ارائه پیشنهادهایی جهت توسعه مهارت‌ و آموزش‌های مورد نیاز داوطلبین، ارائه مشاوره حرفه‌ای به داوطلبین در خصوص حرفه و مسیر رشد شغلی و حرفه‌ای و اطمینان از شایستگی افرادی که در پست‌های کلیدی سازمان هستند را از مهمترین اهداف کانون ارزیابی در سازمان‌ها عنوان کرد.

 این کانون قصد دارد در  آینده با توسعه گستره ابزارهای ارزیابی خود و استفاده از ابزارهای غیرتمرینی نوین همچون انواع آزمونها و پرسشنامه‌های روز دنیا خدمات ارزیابی و سنجش ارائه شده از سوی خود را به سازمانها و شرکتها گسترش داده و به عنوان مرجع اصلی در زمینه ارزیابی و توسعه مدیران، خود را به عنوان قطب این موضوع در کشور مطرح کند.

این فرآیند در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و در کشور ما نیز از اوایل دهه ۸۰ شمسی استفاده می‌شد که جهاد دانشگاهی در این خصوص پیشرو بوده است.

این نهاد مبتنی بر تجارب علمی و عملی و مطالعات ملی و بین‌المللی در سال ۱۳۹۱ طرح پژوهشی را با عنوان "طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی" به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری پیشنهاد داد و در اواخر سال ۱۳۹۴ آن را به اتمام رساند.

به گفته وی، این طرح در سال ۱۳۹۸ به عنوان طرح برتر و برگزیده در حوزه علوم انسانی توسط وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری شناخته شد؛ طرحی که منجر به عملیاتی و اجرایی شدن در دستگاه‌های اجرایی شد.

با همکاری و مشارکت متخصصین، سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای را تهیه و تدوین و به همه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی مجوزی را از سازمان اداری و استخدامی اخذ و با دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور در حوزه‌های مختلف اعم از پیاده سازی و استقرار کانون ارزیابی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، ارزیابی مدیران پایه و میانی و ارشد در دستگاه‌ها بر اساس بخشنامه دولت و طراحی و تدوین مدل شایستگی اختصاصی در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی همکاری کرده و می‌کند.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: ارزیابی کارکنان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) مس سرچشمه جهاد دانشگاهی ارزیابی ارزیابی مدیران


نظر شما :