حضور اعضای جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) در نشست نقش‌آفرینی زنان در صنعت گردشگری

تعداد بازدید:۵۸
حضور اعضای جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) در نشست نقش‌آفرینی زنان در صنعت گردشگری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)، زهرا نقی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) و مدیر اندیشکده بانوان و ریحانه شاه‌ولی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) در نشست "نقش‌آفرینی زنان در صنعت گردشگری" که به همت جهاددانشگاهی واحد فارس برگزار گردید، شرکت نموده و به ارائه سخنرانی پرداختند.

در این نشست که روز پنج‌شنبه 21 دی‌ماه در سالن همایش‌های شهر شهرداری شیراز برگزار شد، سخنرانان پیرامون فعالیت زنان در صنعت گردشگری از جنبه‌های مختلف سخن گفتند. در این زمینه نقی‌زاده به تشریح مدل توانمندسازی زنان در صنعت گردشگری پرداخته و اشاره کرد: باید با تمرکز بر جنبه‌های روان‌شناختی، اجتماعی-فرهنگی، اقتصادی و فردی زنان، بر پررنگ‌تر کردن حضور آنان در این صنعت بر توانمند شدن آنان تمرکز نمود و نشست‌‌هایی از این قبیل در این حوزه اثرگذار خواهند بود. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که جهاددانشگاهی به‌عنوان سازمانی اثرگذار در حوزه‌های علمی بتواند با همکاری‌های سازنده بین‌سازمانی، به رونق این بخش کمک نماید.

در ادامه شاه‌ولی، با تمرکز بر انواع نقش‌هایی که زنان در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند به بررسی راه‌های کارآمد کردن حضور این گروه از گردشگران و تاثیری که سفر کردن زنان بر رشد کیفیت خانواده خواهد گذاشت پرداخت و اشاره کرد: اصلی‌ترین رسالت محققین حوزه گردشگری باید انتقال یافته‌های پژوهش‌های علمی روزآمد به بدنه فعالین صنعت باشد تا این گروه بتوانند منطبق با به‌روزترین نتایج ایران و جهان، صنعت گردشگری را در ایران رونق بخشند.

در پنل دوم این نشست، فعالین حوزه گردشگری استان فارس به انتقال تجارب خود در این حوزه پرداختند.

text to speech icon

کلید واژه ها: گردشگری کارگروه توانمندسازی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) اندیشکده بانوان


نظر شما :