کانون رسانه

تعداد بازدید:۱۲۲

با ورود به قرن بیست‌و‌یکم مصادف با وقوع انقلاب ارتباطی و اطلاعاتی، افراد جامعه تحت تأثیر بمباران‌های رسانه‌ای قرار دارند و رسانه‌های عصر حاضر نقشی عمده در شکل‌گیری رفتار، عقاید، عواطف و به خصوص روابط فردی و اجتماعی بازی می‌کنند. اکنون سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای نظارتی طرف توجه بسیاری از کشورها است و افزایش نظام‌های اطلاعاتی و ارتباطی، ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در افراد جامعه را بیش از پیش نمایانگر می‌سازد چرا که پیام‌های تولید شده توسط رسانه‌های مختلف در سرتاسر جهان مخاطبان را دچار نوعی سردرگمی و تردید در انتخاب و گزینش پیام‌های دریافتی می‌نماید.

اگر تا قبل از عصر حاضر، سواد محدود به توانایی خواندن و نوشتن می‌شد، امروز سواد مفهومی فراتر، گسترده‌تر و پیچیده‌تر پیدا کرده است. سواد خواندن و نوشتن در کنار سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رایانه‌‌ای، سواد مالی و البته سواد رسانه‌ای شش معیار امروزی یونسکو برای باسواد تلقی‌شدن در عصر حاضر به شمار می‌رود.

به همین منظور جهاددانشگاهی واحد الزهرا س با تشکیل کانون رسانه سعی دارد تا جهت دانش افزایی و مهارت افزایی دانشجویان در این مهم قدم بردارند.

موضوعات کانون رسانه به شرح زیر است:

  1. رسانه شناسی
  2. تحلیل پیام های رسانه ای
  3. مهارت های سواد رسانه ای و تفکر انتقادی
  4. شیوه های اقناعی
  5. جریان شناسی رسانه ای و تکنیک های عملیاتی روانی
  6. رسانه و سبک زندگی
  7. خانواده و امنیت سایبری
  8. کودک و رسانه
  9. اخلاق کنشگری در شبکه های اجتماعی
  10. سواد خبری

عضویت در کانون