دوره ها
در گذشته تصور میشد که زمان یادگیری با زمان کارکردن و زندگی کردن جدا از همدیگر هستند. بنابراین آموزشی موثر به نظر میرسید که قبل از شروع به کار به افراد داده میشود. طبق این تصور، افراد زمانی از زندگیشون رو به یادگیری اختصاص میدادند و بعد از آن وارد مرحلهی زندگی و کار مولد و سودمند میشوند و از لحظهای که کار و زندگی شروع میشود، دیگر زمانی برای یادگیری وجود ندارد!این نوع تفکر، امروزه منسوخ شده است و آموزش و پرورش با زیستن انسان همراه شده است همه مردم برای همه وقت باید به آموختن بپردازند و با دانش جدید تجهیز شوند(هومن، 1381).
آموزش همواره اصلی ترین و مهم ترین بخش در انجام هر کاری است. هر فردی با آموزش به شناخت بهتری نسبت به خود و رشد فردی میرسد.
ارائه آموزشهای لازم باعث ایجاد شادکامی و ارتقای سطح کیفیت زندگی میشود و همچنین آموزش مداوم و توانمندسازی افراد میتواند خلاقیت را ترغیب کند. ایدههای جدید میتوانند به عنوان نتیجه مستقیم آموزش و توسعه شکل بگیرند. آموزش بخش جداییناپذیری از برنامه توسعه فردی است. در حقیقت آموزش، سنگ بنای موفقیت و پیشرفت است زیرا باعث میشود افراد کارآمدتر و مؤثرتر باشند.
براین اساس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) با همکاری معاونت پشتیبانی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در فصل تابستان ویژه اعضا و خانواده های جهاددانشگاهی اقدام به برگزاری طرح مدرسه تابستانه مهارت افزایی در 3 گروه بزرگسالان، نوجوانان و کودکان کرده است. که علاقمندان جهت ثبت نام و شرکت در این دوره ها می توانند با شماره های66728052 و یا از طریق پیام در ایتا و واتس آپ به شماره 09010131575 تماس حاصل فرمایند.
ساعت |
14 الی 16 |
16 الی 18 |
||||||
روز |
گروه هدف |
عنوان دوره |
تعداد جلسات |
مدت دوره |
گروه هدف |
عنوان دوره |
تعداد جلسات |
مدت دوره |
شنبه |
کودکان (6 تا 11 سال) |
کودکان امروز نخبگان فردا |
8 جلسه |
16 ساعت |
کودکان (6 تا 11 سال) |
مهارتی کودکان (چرتکه ) |
8 جلسه |
16 ساعت |
بزرگسالان(بانوان) |
بهداشت و سلامت زنان |
8 جلسه |
16 ساعت |
بانوان |
مراقب کودک (1 تا 7 سال) |
8 جلسه |
16 ساعت |
|
بزرگسالان (عموم) |
مهارتهای کسب و کار |
8 جلسه |
16 ساعت |
بزرگسالان (عموم) |
مهارتهای کسب و کار |
8جلسه |
16 ساعت |
|
دوشنبه |
نوجوان (12 تا 18سال) |
مهارتی(اسکرچ) |
8 جلسه |
12 ساعت |
نوجوان (12 تا 18سال) |
مهارت های زندگی (نوجوان) |
8 جلسه |
12 ساعت |
تقویت فن بیان |
4 ساعت |
آزمون های استعدادیابی و تحصیلی |
4 ساعت |
|||||
بزرگسالان(عموم) |
مهارتهای حرفه ای |
8 جلسه |
16 ساعت |
بزرگسالان (عموم) |
مهارتهای حرفه ای |
8 جلسه |
16 ساعت |
|
بزرگسالان (عموم) |
مهارتهای توانمند سازی فردی |
8جلسه |
16 ساعت |
بزرگسالان (خانم و آقا) |
مهارتهای توانمند سازی فردی |
8جلسه |
16 ساعت |
مدرسه تابستانه مهارت افزایی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) در یک نگاه
گروه هدف |
عنوان دوره |
عنوان کارگاه ها ساعت 14 الی 16 |
عنوان دوره |
عنوان کارگاه ها ساعت 16 الی 18 |
|
شنبه |
بانوان
|
بهداشت و سلامت زنان (حضوری و آفلاین) |
جلسه 1: فیزیولوژی زنان |
مراقب کودک (1 تا 7 سال) (حضوری و آفلاین)
|
جلسه 1: اصول و فنون مراقبت از کودک در منزل |
جلسه 2: بهداشت قبل و بعد از ازدواج |
جلسه 2: تغذیه کودک(پایش رشد و تغذیه کودکان تا سن دوسالگی) |
||||
جلسه 3: بهداشت قبل و بعد از بارداری |
جلسه 3: رشد و تکامل شناختی کودک |
||||
جلسه 4: بهداشت سالمندی |
جلسه 4: رشد و تکامل عاطفی کودک |
||||
جلسه 5: بیماری های شایع زنان و درمان |
جلسه 5: رشد و تکامل اجتماعی کودک |
||||
جلسه 6: سلامت و الگوی زندگی سالم(سبک زندگی) |
جلسه 6: رشد و تکامل حسی و حرکتی کودک |
||||
جلسه 7: ارتباط سلامت جسم و روان |
جلسه 7: تأثیر بازی و فعالیتهای کودک بر رشد |
||||
جلسه 8: تغذیه و سلامت جسم |
جلسه 8: روشهای ارتباط با کودک |
||||
بزرگسالان |
مهارت های کسب و کار (حضوری) |
جلسه 1: تکنیک های راه اندازی کسب و کار |
مهارتهای کسب و کار (حضوری) |
جلسه 1: اصول و فنون مذاکره و فروش |
|
جلسه 2: نحوه عکاسی تبلیغاتی و ویرایش با موبایل(1) |
جلسه 2: نحوه عکاسی تبلیغاتی و ویرایش با موبایل(2) |
||||
جلسه 3: مشاغل زود بازده با سرمایه کم(1) |
جلسه 3: مشاغل زود بازده با سرمایه کم(2) |
||||
جلسه 4: تولید محتوای متنی(1) |
جلسه 4: تولید محتوای متنی (2) |
||||
جلسه5: آشنایی با برندینگ و مارکتنیک(1) |
جلسه 5: آشنایی با برندینگ و مارکتنیک(2) |
||||
جلسه 6: آشنایی با سیو(1) |
جلسه 6: آشنایی با سیو(2) |
||||
جلسه 7: مدیریت شبکه اجتماعی(1) |
جلسه 7: مدیریت شبکه اجتماعی(2) |
||||
جلسه 8: متقاعد سازی |
جلسه 8: بازاریابی و فروش |
||||
کودکان (6 تا 11 سال)
|
کودکان امروز نخبگان فردا (حضوری) |
جلسه 1: آموزش نقاشی همراه با قصهگویی |
مهارتی کودکان (چرتکه) (حضوری) |
جلسه 1: آشنایی با اعداد و افزایش سرعت در محاسبات ریاضی |
|
جلسه 2: مسی پلی(پرورش خلاقیت) |
جلسه 2: افزایش مهارت گوش دادن و درک مطلب |
||||
جلسه 3: بازی ریتمیک (توپ بازی) |
جلسه 3: بهبود قدرت حافظه و قدرت ذهن |
||||
جلسه 4: بازی لیوان ها و برش با کاغذ |
جلسه 4: افزایش تمرکز و توانایی در پردازش |
||||
جلسه 5: کاردستی با نمد |
جلسه 5: افزایش اعتماد به نفس و افزایش مهارتهای نظارتی |
||||
جلسه 6: بازی با ماکارونی رنگی |
جلسه 6: افزایش مهارت های تحلیلی و حل مسئله |
||||
جلسه 7: کارگاه قصه گویی |
جلسه 7: افزایش خلاقیت و تقویت تصویر سازی |
||||
جلسه 8: هوش افزایی(آموزش های هیجان انگیز از طریق داستان، شعر) |
جلسه 8: کاهش استرس و افزایش هماهنگی بدن |
||||
روز |
گروه هدف |
عنوان دوره |
عنوان کارگاه ها ساعت 14 الی 16 |
عنوان دوره |
عنوان کارگاه ها ساعت 16 الی 18 |
دوشنبه |
بزرگسالان (خانمو آقا) |
مهارت ها و توانمند سازی های فردی (حضوری و آفلاین) |
جلسه 1: دانش افزایی والدین در زمینه تربیت و برخورد با فرزندان عصر مدرن |
مهارت و توانمند سازی مهارت ها و توانمند سازی های فردی (حضوری و آفلاین) |
جلسه 1: مهارت برقراری ارتباط سالم با فرزندان |
جلسه 2: مدیریت چالش های فرزندپروری |
جلسه 2: سلامت روان و موفقیت کودکان و نوجوانان (در خانواده) |
||||
جلسه 3: خودارزیابی، خودکنترلی و خود انضباطی (براساس شایستگی ها) |
جلسه 3: فرزندپروری(براساس اصول و مفاهیم تئوری انتخاب) |
||||
جلسه 4: تکنیک های ارتباط موثر با همسر |
جلسه 4: آموزش نشست خانوادگی |
||||
جلسه 5: چالش های والدین در استفاده فرزندان از تلفنهای هوشمند |
جلسه 5: آموزش مهارت کنترل خشم |
||||
جلسه 6: والدین هوشیار، کودکان شاد و سالم |
جلسه 6: مهارت روابط بین فردی زوجین |
||||
جلسه 7: مهارت ایجاد مسئولیت پذیری در فرزندان |
جلسه 7: والدین سمی و روش های موثر برای تربیت فرزند |
||||
جلسه 8: راه های مدیریت رسانه در خانواده |
جلسه 8: مهارت حل مسئله در کاهش تعارضات زناشویی |
||||
بزرگسالان |
مهارت های حرفه ای (حضوری) |
جلسه 1: آموزش شمع سازی(1) |
مهارت های حرفه ای (حضوری) |
جلسه 1: آموزش شمع سازی(2) |
|
جلسه 2: آموزش دوخت مانتو(1) |
جلسه 2: آموزش دوخت مانتو(2) |
||||
جلسه 3: آموزش دوخت شومیز(1) |
جلسه 3: آموزش دوخت شومیز(2) |
||||
جلسه 4: آموزش دوخت چادر(1) |
جلسه 4: آموزش دوخت چادر(2) |
||||
جلسه 5: آموزش رزین(1) |
جلسه 5: آموزش رزین(2) |
||||
جلسه 6: آموزش شیرنی خشک(4 مدل)(1) |
جلسه 6: آموزش شیرنی خشک(4 مدل)(2) |
||||
جلسه 7: آموزش چرم دست دوز (کیف پول)(1) |
جلسه 7: آموزش چرم دست دوز (کیف پول)(2) |
||||
جلسه 8: آموزش دوخت کت تک رسمی زنانه(1) |
جلسه 8: آموزش دوخت کت تک رسمی زنانه(2) |
||||
نوجوان (12 تا 18سال) |
مهارتی (اسکرچ)(حضوری) |
جلسه 1: آشنایی با نصب آفلاین و آشنایی با محیط |
مهارتی (اسکرچ) |
جلسه 1: ساخت بازی های امتیازی |
|
جلسه 2: برنامه نویسی Scratch |
جلسه 2: ساخت بازی و استفاده از کلیدهای صفحه کلید در ساخت بازی |
||||
جلسه 3: ایجاد انیمیشن گفتگو / آشنایی با بلوک شروع بازی |
جلسه 3: آشنایی با بلوک حرکت و آشنایی با بلوک ظاهر |
||||
مهارت های زندگی (نوجوان) (حضوری) |
جلسه 4: مهارت های ارتباطی |
مهارت های زندگی (نوجوان) |
جلسه 4: مهارت های حل تعارض |
||
جلسه 5: مهارت جرات مندی |
جلسه 5: مهارت برنامه ریزی |
||||
جلسه 6: مهارت تفکر خلاق |
جلسه 6: مهارت کنترل خشم در نوجوانان |
||||
تقویت فن بیان (حضوری) |
جلسه 7: جهت افزایش اعتماد به نفس و فن بیان نوجوانان |
تقویت فن بیان |
جلسه 7: تکنیک های کاربردی و عملی اجرای فن بیان |
||
آزمون های استعدادیابی تحصیلی |
جلسه 8: برای انتخاب رشته با توجه به توانمندی ها و استعدادها |
آزمون های استعدادیابی تحصیلی |
جلسه 8: برای انتخاب رشته با توجه به توانمندی ها و استعدادها |