رویدادها
برگزاری نمایشگاه
شرکت در نمایشگاه یک فرصت بسیار ارزشمندی برای صاحبان مشاغل است. مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی طراحی پوشاک برای صاحبان ایده و واحدهای مستقر این فرصت را فراهم می آورد تا با نمایشگاه های فصلی بتواند شرایط فروش و استفاده از برند جهاد دانشگاهی فرصت شناساندن محصول خود را بدست بیاوردند.
مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه عبارتند از:
- بالا بردن روحیه ایده پروری و خلاقیت در طراحان لباس
- جذب کردن و شناسایی مشتریان جدید
- توسعه مبادلات کالاها و خدمات و اخذ سفارشات بزرگ در زمان برگزاری نمایشگاه
- آشنایی با صنعتگران و تولیدکنندگان مطرح
- ایجاد رقابت سالم بین واحدهای گوناگون تولیدی و صنعتی و تجاری در نمایشگاههای تخصصی
- ایجاد بستری مناسب برای ارائه محصولات براساس ایده ها و خلاقیت های واحدهای فناور
- تقویت پیوندهای بازرگانی با نمایندگان فروش و توزیع خود در کشور در زمان برگزاری نمایشگاه
استقرار واحد فناور موفق در مرکز نوآوری
شرایط پذیرش در مرکزنوآوری و شتابدهی طراحی پوشاک چیست؟
واحدهای فناوری با داشتن شرایط زیر در قسمت پیش رشد مرکز برای یک دوره شش ماهه قابل پذیرش هستند:
پذیرش واحدها بر اساس امتیازدهی از کاربرگ تهیه شده توسط واحد فناور صورت می پذیرد. بدین منظور مدیریت مرکز بر اساس نظر داوران امتیازدهی را انجام می دهد و جهت تصویب به شورای مرکز رشد ارائه می نماید. در صورتیکه تعداد متقاضی بیش از ظرفیت پذیرش بود، دو برابر ظرفیت پذیرش به شورا ارائه خواهد شد.
1. به ثبت رسیده باشند و یا درجهت ثبت واحد فناوری اقدام کنند.
2. زمینه فعالیت آنها در حیطه فعالیت های مرکز باشد.
3. دارای ترکیب نیروی انسانی متناسب با زمینه فعالیت خود باشد.
4. برنامه اجرایی زمان بندی شده مناسب و متناسب برای استقرار در مرکز ارائه نمایند.
نحوه ارائه درخواست جهت پذیرش در مرکز چگونه است؟
متقاضیان پذیرش در مرکز ابتدا باید کاربرگ پذیرش در مرکز را از مرکز رشد یا از سایت مرکز دریافت و سپس آن را به دقت تکمیل نمایند و کاربرگ تکمیل شده را به همراه مدارک لازم برای پذیرش که شامل رزومه شخصی هر یک از موسسین، همکاران، مشاوران - کپی مدارک تحصیلی دانشگاهی (موسسین و همکاران)- فتوکپی قراردادهای انجام شده و در حال اجرا برای مؤسسات موجود می باشند را به مرکز تحویل دهند تا تقاضای آنها جهت پذیرش بررسی شود.
خدمات قابل ارائه در مرکز شامل چه مواردی می باشد ؟
1. خدمات اسکان: شامل فضای اداری
2. خدمات اموزشی : شامل برگزاری کلاس ها و دوره های تخصصی علمی ، فنی و تجاری از قبیل مدیریت و کنترل پروژه ، روش های تحقیق ، تحلیل داده ها ، بازاریابی و سایر دوره های تخصصی بنا به درخواست واحد ها و تشخیص مرکز ، حضور در سمینارها ، کارگاههای اموزشی و نمایشگاهها
3. خدمات کارگاهی: شامل استفاده از کارگاه ها مستقر در مرکز و کارگاهها طرف قرار داد با مرکز
4. حمایت های مالی: در صورت تخصیص بالاسری برای اعطای وام های کم بهره واحدهای فناور را شامل می گردد.
5. خدمات اداری : تجهیزات اداری
6. خدمات اطلاع رسانی و شبکه: اینترنت ، خدمات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه ای
اعتبارات تخصیص یافته به واحدهای فناور موجود در مرکز چگونه قابل دریافت هستند؟
اعتبارات حمایتی به واحدهای فناور به صورتهای زیر پرداخت میشود:
- در قبال اسناد مثبته ارائه شده توسط واحدهای فناور از شخص حقیقی یا حقوقی بستانکار/پیمانکار/ فروشنده.
- تنخواه گردان به صورت ماهیانه به تشخیص مدیر مرکز بر اساس قوانین و مقررات در این مورد پس از انجام هزینه ارائه اسناد مثبته به مرکز و تصفیه ماهانه آن ضروری است.
- برداشت از اعتبارات واحد فناور جهت هزینههایی مانند خدمات اداری و آزمایشگاهی
نحوه ارزیابی واحد ها در زمان حضور در مرکز چگونه و در چه زمانهایی می باشد؟
ارزیابی واحدهای مستقر در مرکز براساس پیشرفت شاخصها و تحقق اهداف مندرج در برنامه کاری هر واحد و مدت زمان استقرار دوره زمانی دو ماهه برای واحدهای فناور مستقر در قسمت پیش رشد توسط شورای نظارت و ارزیابی مرکز رشد انجام میگیرد.علاوه بر نظارت و ارزیابی دورهای و منظم، به صلاحدید مدیر مرکز امکان ارزیابی موردی واحدهای فناور نیز وجود خواهد داشت.
نحوه خروج واحد های فناور از مرکز رشد را بیان کنید؟
فعالیت (استقرار) واحدهای فناور در مرکز رشد به یکی از روشهای زیر خاتمه خواهد یافت:
• دستیابی به معیارهای رشد یافتگی
• اتمام زمان اقامت تعیین شده
• عدم تمایل واحد فناور به ادامه استقرار در مرکز
در شرایط ذیل مرکز میتواند در صورت تصویب شورای مرکز رشد یک جانبه قرار داد استقرار را فسخ نماید:
• عدم رعایت مقررات مرکز
• ارائه اطلاعات نادرست ویا عدم ارائه حقایق به مرکز
• عدم دستیابی به اهداف کمی و کیفی مندرج در طرح تجاری
واحد فناور موظف است پس از دریافت حکم خروج، که به تایید شورای مرکز رسیده است در مدت زمان یک ماه نسبت به تسویه حساب، تخلیه فضاهای دراختیار و خروج از مرکز اقدام نماید.
آیا مدت حضور واحد فناور در مرکز رشد قابل تمدید است؟
زمان استقرار در دوره رشد مقدماتی با تصویب مدیر مرکز تا 3 ماه قابل تمدید است.
زمان استقرار در دوره رشد با تصویب شورای مرکز رشد در دوره های شش ماهه تا 2 سال قابل تمدید میباشد.
رویدادهای شناسایی و جذب ایده / طرح مساله
هدف از برگزاری این گونه رویدادها در مرکز نوآوری
- شناسایی صاحبان ایده و بهره گیری از ایده های نوآور
- ارائه ایده به سرمایه گذاران، شتابدهنده ها و مراکز رشد
- ارائه راه حل های نوآورانه جهت حل معظلات و چالشهای سازمانها، نهادها و کارخانه ها و شرکت ها
- سرمایه گذاری بر روی ایده ها و استارتاپ ها در جهت حل مسائل
تشکیل کارگروه طراحی پوشاک : بررسی طرحهای لباس مشاغل جهاد دانشگاهی در سه رسته شغلی
در تاریخ 24/10/99 برگزاری گردید و نمونه های طراحی شده توسط دفتر مرکزی پرداخته شد. در این جلسه اساتید از منظر هنری، استانداردهای زیباشناختی، طراحی دوخت (نوع شغل، فرهنگ سازمانی، آزادی عمل در کار، الگوی مناسب، دوخت مناسب، سایزبندی درست)، استانداردهای لباس بر حسب مشاغل (علائم لباس کار، جنس، وزن پارچه، رنگ پارچه) مورد بحث و بررسی قرار داردند
دریافت شیما:
در راستای تحقق اهداف مندرج در ماده 1 قانون ساماندهی مد و لباس مصوب 85/10/12 مجلس شورای اسلامی و در جهت اجرای مفاد ماده 2 قانون مذکور و همچنین صیانت از طرح های مورد تایید کمیسیون ماده 4 و حمایت قانونی از طرح و آثار ارایه شده از سوی طراحان و هنرمندان کشور، شبکه یکپارچه سازی مد و لباس ایران طراحی شده است.
مرکز نوآوری و شتابدهی طراحی پوشاک جهاد دانشگاهی الزهرا(س) برای تشویق و آشنایی با این قانون دانشجویان و واحدهای فناوری مستقیم و غیر مستقیم را راهنمایی تا از امتیازهای لازمه را کسب نمایند.
رویدادهای فرهنگ سازی و ترویج کارآفرینی
مقدمه:
یکی از اهداف مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) برگزاری مجموعه رویدادهایی که عموما رویدادهای کوتاه مدت و انگیزشی بوده و بستری برای شبکه سازی، انتقال تجربیات و توسعه ی ارتباطات حرفه ای می باشد. شرکت کنندگان با حضور در این چنین رویدادهایی فرصت شبکه سازی و یادگیری به دست می آورند و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.
نشست تخصصی رویداد کارآفرینی صندلی تجربه
نشست تخصصی صندلی تجربه به منظور انتقال تجربه ، شبکه سازی، پرسش و پاسخ با یکی از کارآفرینان موفق در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) برگزار می گردد. به طور مثال:
- آیدا خزایی مدیر عامل برند های تیکن و شانل و نایب رییس اتحادیه پوشاک ملارد با مشارکت دانشجویان به صورت مجازی و آنلاین در بستر فضای مجازی جهاد دانشگاهی برگزار گردید.
- جناب آقای محمد پدرام (مدیر موسسه آکادمی پارس تهران و کرج ، مدیرعامل کارخانه پوشاک تن جامه)
رویدادهای مرتبط با تیم سازی، راه اندازی و شکل گیری کسب و کار نوپا
هدف از برگزاری رویدادهای شتاب (استارتاپ) در مرکز
- ترویج فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در دانشگاه میان دانشجویان
- آشنایی جامعه مخاطب با مهارت های تیم سازی و مراحل راه اندازی یک استارت آپ
- تقویت توان ارائه ایده های خوب و شکستن سد محافظه کاری در خلاقیت
- ایجاد فرصت شکیل گیری کسب و کارهای نوپای قابل اجرا با لحاظ کردن بخش داوری تخصصی و اقتصادی
- تبدیل ایده به ثروت با توجه به اصل 44 قانون اساسی
_ برگزاری رویداد شتاب (استارتاپ) تن پوش کودک با محوریت کرونا
با توجه به شرایط کشور و موضوع کرونا این مرکز اقدام به تشکیل شورای علمی و راهبردی رویداد پرداخت فراخوان عمومی جهت جذب طرح ها به صورت فردی و یا تیمی نمود.
- رویداد فرتاک
به منظور تشویق علاقمندان به حوزه طراحی مد و لباس و کلیه دانشجویان رشتههای طراحی پارچه و لباس به ارائه طرح خلاقانه و کارآفرینانه در زمینه بازیابی طرحها و نقشهای سنتی و محلی ایران و کاربرد آن در لباس روزمره و حمایت از دانشجویان کارآفرین به منظور ساخت و پیاده سازی نمونه طرح خود رویداد کارآفرینانه شتابدهی فرتاک برگزار میگردد.
- جشنواره ملی مد و لباس کودک و نوجوان
این جشنواره با همکاری کارگروه مد و لباس کشور برگزار گردید و کمیته علمی این جشنوار مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) بود و رتبه سوم این جشنواره عضو مستقر در مرکز تعیین گردید.
- برگزاری رویداد از ایده تا اجرا (طراحی پارچه صنعتی)
در این رویداد که در تاریخ 26/2/1401 در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران 4 برگزار گردید، از چگونگی طرح، رنگ و انتقال آن بر روی پارچه و همچنین به ثمر رسیدن محصول نهایی برروی پارچه توضیحاتی داده شد.
کارگاه های آموزشی برگزار شده توسط مرکز نوآوری و شتابدهی (منش)
توانمندسازی دانشجویان از جمله اولویت های مرکز نوآوری طراحی پوشاک می باشد بدین منظور بر حسب نیاز، دوره ها دسته بندی شده و از پایه به طور ساده آموزش داده می شود. دوره های آموزشی ذیل به صورت مجازی برگزار شده است.
- وبینار تخصصی انواع روشهای تولید در صنعت پوشاک
- اصول بازاریابی و فروش خدمات
- اصول فروش اینترنتی
- اصول و فنون مذاکره فروش
- تکنیک های جذب مشتری و افزایش فروش
- رازهای طلایی بازاریابی و فروش میلیاردی در کسب و کار
- بازاریابی و فروش اینستاگرام
- طراحی رو اندام
- جنسیت سازی لباس
- برندسازی شخصی و تجاری سازی کسب و کار
- الگوسازی و دوخت لباس(شومیز، شلوار، مانتو و ...)
- فروش انلاین و اسرار آن
- الگوی حجمی
- کار بر روی مانکن و مولاژ
- نحوه کار کردن با چرخ خیاطی نقطه زن یا پس دوز
- نحوه کارکردن با چرخ خیاطی نما دوز
- آشنایی با فرم هر اندام و عیب جویی و سپس تهیه الگوی مناسب
- آموزش چادر قجری
- آموزش مقنعه حجاب
- آموزش اندازه گیری بالاتنه
- الگوی دامن شلواری
- پاکدست راهکارهای بازاریابی و فروش اینترنتی توسط جهاد دانشگاهی اصفهان تهیه گردیده است.
- فیلم آموزشی دوخت آستین کشی
- فیلم آموزشی دوخت زیپ
- فیلم آموزشی دوخت شلوارک کودک