رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) در مصاحبه‌ای تشریح کرد

طرح جامع "سیاست‌های اشتغال منعطف زنان در جهان"

تعداد بازدید:۶۳
طرح جامع "سیاست‌های اشتغال منعطف زنان در جهان"

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)، زهرا نقی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) و مدیر اندیشکده بانوان در مصاحبه‌ای به شرح طرح جامع "بررسی سیاست‌های اشتغال منعطف زنان در جهان" پرداخت. وی در این مصاحبه تشریح نمود: در راستای اهداف اندیشکده بانوان، کارگروه توانمندسازی تلاش دارد با بهره‌گیری از مطالعات و روندهای سیاست‌گذای موفق در جهان -خصوصا کشورهای منطقه با توجه به قرابت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی- راهگشای بهبود سیاست‌گذاری در حوزه زنان در کشور باشد. با توجه به اهمیت این مسئله، این کارگروه مسئله ارتقای سطح توانمندسازی بانوان در حوزه‌های توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی ، حقوقی و روانی را دنبال می‌نماید.

رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) در ادامه افزود: این کارگروه در سال گذشته مطالعه‌ای جامع در خصوص فراتحلیل پژوهش‌های حوزه توانمندسازی زنان در ایران به انجام رساند که از یکسو به منزله بانک اطلاعاتی این کارگروه برای مطالعات آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سوی دیگر با شناسایی نقاط قوت و ضعف این حوزه در پی اجرای طرح‌های مکمل و آینده‌نگر است. طرح در دست اقدام این کارگروه در همین راستا، بررسی روندهای سیاست‌گذاری اشتغال منعطف زنان است که در ایران و جهان مسئله‌ای به روز و نیازمند توجه است.

وی تاکید نمود: این طرح در واقع می‌تواند تمامی جنبه‌های توانمندسازی را در بر گیرد زیرا که برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی، بر تمامی ابعاد زندگی زنان تاثیرگذار خواهد بود. ما در اندیشکده بانوان انتظار داریم خروجی این طرح علاوه بر شناسایی الگوهایی موفق متناظر با نیازمندی‌ها و ملاحظات کشور، به سیاست‌گذاران برای انتخاب بهترین خط‌مشی‌ها مسیری راهبردی را معرفی نماید.

در نهایت نقی‌زاده ضمن ابراز امیدواری از تاثیر راهبردی نتایج این طرح سیاستی، آمادگی خود را جهت همکاری با سازمان‌های سیاست‌گذار و دغدغه‌مند اعلام نمود و عنوان کرد: همه سازمان‌های سیاست‌گذار در هر سطح و حوزه‌ای که مشغول خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی هستند، نیازمند فضایی برای ایده‌پردازی، آینده‌پژوهی و تصمیم‌سازی هستند که در این راستا اندیشکده بانوان جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) با فراهم‌آوری بستری مناسب، آمادگی دارد برای تسریع فرآیند سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در سطوح مختلف با این سازمان‌ها همکاری نماید.

text to speech icon

کلید واژه ها: اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) اشتغال منعطف کارگروه توانمندسازی دوستدار خانواده تحکیم خانواده


نظر شما :