نشست ششم طرح «تبیین و تقویت گفتمان تحکیم خانواده در ایران» برگزار شد؛

جایگاه نیروی انسانی متخصص و محتوای آموزشی مشاوره پیش از ازدواج در ایران

تعداد بازدید:۲۵
جایگاه نیروی انسانی متخصص و محتوای آموزشی مشاوره پیش از ازدواج در ایران

به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، ششمین جلسه از سلسله‌نشست‌های علمی - تخصصی «تبیین و تقویت گفتمان تحکیم خانواده در ایران»، روز دوشنبه 15 مرداد ۱۴۰۳ از ساعت 10 الی ۱۲ و با سخنرانی زهره جعفری؛ مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری تهران؛ با محوریت "جایگاه نیروی انسانی متخصص و محتوای آموزشی مشاوره پیش از ازدواج در ایران" برگزار شد.

جعفری در ابتدای سخنان خود به دوره 6 ساعته آموزش پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: این دوره را تمامی زوجین برای ثبت ازدواج می‌گذارنند و به همین دلیل حائز اهمیت است. در دوران پیش از عقد ازدواج، هیجان در بین زوجین بالا بوده و متوجه تفاوت‌ها، نقاط تقابل و تبعات آن نیستند. اما این دوره آموزشی با وجود همگانی بودن و سرفصل‌های مناسب، به هدف خود که استحکام خانواده است نرسیده است و این امر نیاز به آسیب‌شناسی و نظارت مستمر دارد.

وی در ادامه افزود: بیان کامل و درست محتوای تدوین شده در دوره پیش از ازدواج، در نتیجه این دوره تاثیرگذار است. برای بررسی این امر نیاز است بر روند تدریس مدرسین دوره‌های پیش از ازدواج نظارت صورت گیرد. از این رو برای داشتن مدرسین متخصص و کاربلد باید ارزیابی صورت گیرد و شاخص‌های دقیقی تعریف شود.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری تهران گفت: محتوای دوره آموزش‌های پیش از ازدواج بهتر است با مهارت‌های موثر در زندگی از جمله مهارت‌های کلامی و رفتاری به روزرسانی شود و کارگاه های مکمل در کنار دوره پیش از ازدواج برگزار شود. یکی از مهم‌ترین مهارت ها در زندگی، خودشناسی است و لازم است افراد قبل از ازدواج به آن دست یابند تا با دید واقعی به زندگی مشترک وارد شده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

جعفری در انتها ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن این موارد بتوان به هدف واقعی دوره‌های آموزش و مشاوره پیش از ازدواج که استحکام خانواده و خوشبختی زوجین است، رسید.

گفتنی است که طرح "تبیین و تقویت گفتمان تحکیم خانواده در ایران" در دو فصل تشکیل و تحکیم خانواده و طی ۲۰ نشست علمی - تخصصی با رویکرد سیاست‌گذارانه به همت اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) و دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران برگزار خواهد شد. فصل اول این طرح با عنوان تشکیل خانواده با محوریت مشاوره پیش از ازدواج به بررسی آسیب‌شناسانه ابعاد مختلف این موضوع از منظر تبیین موضوع و وضع موجود، سازمان‌های متولی، سیاست‌گذاری‌ها و شکاف‌های قانونی، زیرساخت‌ها و محتوا خواهد پرداخت. فیلم نشست‌های برگزار شده در کانال آپارات این واحد به نشانی https://www.aparat.com/jdalzahra قابل‌مشاهده هستند.

text to speech icon

کلید واژه ها: تحکیم خانواده استانداری تهران جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) اندیشکده بانوان مشاوره


نظر شما :