سوالات متداول

۲۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۶ کد : ۶۴۶۸۴ پرسش و پاسخ مشاوره
تعداد بازدید:۳۹
سوالات متداول

*روان درمانی چگونه کار می‌کند؟
گاهی از روان درمانی با عنوان «گفتگو درمانی» یاد می‌شود؛ زیرا به طور کلی شامل صحبت کردن یک درمانگر با یک زوج، خانواده، یا یک فرد است. درمان می‌تواند زمان‌بر و چالش‌انگیز باشد، زیرا ممکن است با احساسات و افکاری که در طول درمان به سطح می‌آید، احساس ناراحتی کنید. اما، این‌ها همه بخشی از فرآیند است. روان درمانی به شما کمک می‌کند تا به دیدگاه تازه و راه حلی برای یک مشکل دشوار برسید. روان درمانی به شما کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسید، مهارت‌های روابط سالم را رشد دهید و انسانی شادتر و راضی‌تر باشید. با این حال، به یاد داشته باشید که درمانگر به تنهایی نمی‌تواند این کار را برای‌تان انجام دهد. برای اینکه درمان مؤثر واقع شود، باید مشارکت‌کننده مشتاقی باشید.


*در مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحدالزهرا(س)، چه نوع مشاوره‌هایی داده می‌شود؟
مشاوره تمام مشکلات شخصی، ارتباطی و هویتی، اضطراب، استرس و افسردگی، مشکلات خانوادگی، مشکلات جنسی، مقابله با مشکلات محیطی، تصمیم گیری‌ها و انتخاب‌های سخت مانند ازدواج و… در جهاددانشگاهی واحدالزهرا(س)انجام می‌شود.


*آیا چیزهایی که در جلسه مشاوره می‌گویم، محرمانه باقی می‌ماند؟
تمام مباحث، مطالب، محتواها و حرف‌هایی که در جلسات مشاوره بیان می‌شود، از طرف مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحدالزهرا(س)محرمانه تلقی می‌شود. این اطلاعات تنها در صورتی که خطر جان شما یا دیگران را تهدید کند، با افراد مربوطه به اشتراک گذاشته خواهد شد.
*من به چند جلسه مشاوره نیاز دارم؟
پاسخ به این سوال کمی مشکل است. حل مشکلات و اختلالات در افراد مختلف، با روش‌ها و تکنیک‌های متفاوت انجام می‌شود. بنابراین نمی‌توان زمان و تعداد جلسه مشخصی را به طور کلی مشخص کرد. درمان می‌تواند از چند جلسه تا خیلی بیشتر طول بکشد. برخی افراد درمان را بسیار مفید می‌دانند و تصمیم می‌گیرند آن را به یک فرآیند طولانی مدت تبدیل کنند. با این حال برخی درمانگران با رویکردهای ساختاریافته‌تر مانند CBT احتمالا تعداد تقریبی جلسات را در جلسه نخست درمان به شما می‌گویند.

*جلسات درمانی هر چند وقت یک بار هستند؟
برگزاری جلسات یک بار در هفته، استاندارد مشاوره فردی است. اما با توجه به شرایط شما، درمانگر ممکن است این تعداد را کمتر یا بیشتر کند.

*چرا باید برای انتخاب درمانگر، ابتدا به سوالات زیادی پاسخ دهم؟
ارزیابی‌های اولیه در همه‌ی مراکز مشاوره معتبر انجام می‌شوند. خبر خوب اینجاست که این ارزیابی کلی در مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحدالزهرا(س)رایگان انجام می‌شود. 

*خدمات درمانی شما از طریق چه رویکردهایی ارائه می‌شود؟
خدمات ما فقط محدود به یک روش یا رویکرد درمانی نیستند. ما روش خود را برای برآوردن نیازهای هر مراجع تنظیم می‌کنیم و از مدل‌های درمانی مختلف از جمله طرحواره درمانی، درمان تحلیلی، شناختی رفتاری، نوروتراپی، ارجاع به روانپزشک مرکز و ... استفاده می‌کنیم.

*درمانگران شما چه کسانی هستند؟
درمانگران مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحدالزهرا(س)، متخصصان مجربی هستند که در حوزه کاری خود مهارت دارند. دارای پروانه کار هستند. ما درمانگران خود را بر مبنای میزان بهره مندی از دانش تخصصی، پایبندی به اصول اخلاقی و داشتن همدلی و دیدگاهی غیرقضاوت‌گر انتخاب کرده ایم. پس با خیال راحت از بین آنها دست به انتخاب بزنید.

*آیا جلسات درمانی را به شکل چت، تماس تلفنی یا تماس ویدیویی نیز ارائه می‌کنید؟
بله. در صورتی که خارج از ایران هستید یا به هر دلیلی امکان دسترسی حضوری به مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحدالزهرا(س)را ندارید، تیم متخصص ما در بخش IT این امکان را برای شما فراهم آورده اند که به راحتی نوبت درمان خود را به شکل چت، تماس تلفنی یا تماس ویدیویی انتخاب کنید و در بستری ایمن از جلسات بهره‌مند شوید.

text to speech icon

نظر شما :