خانم الهام مروتی؛ دبیر هسته مشاغل خانگی

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۳ کد : ۵۶۹۲۰ اعضای اندیشکده
تعداد بازدید:۱۴۳
خانم الهام مروتی؛ دبیر هسته مشاغل خانگی

الهام مروتی، مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه رازی و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات زن و خانواده را از دانشگاه الزهرا(س) دریافت نمود. وی عضو هسته مشاغل خانگی در اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی الزهرا(س) است که فعالیت‌های اندیشه‌ورزی و پژوهشی مرتبط با آن را در قالب تدوین اسناد سیاستی (خلاصه سیاستی، گفتگوی سیاستی، مقاله سیاستی و بولتن سیاستی)؛ برگزاری نشست‌های علمی-تخصصی و انجام طرح‌های مطالعاتی در حوزه زنان و دختران بر عهده دارد.

علایق پژوهشی ایشان در حوزه مطالعات اجتماعی با رویکرد جنسیتی ، کسب­وکارهای زنان، اقتصاد خانواده، تعارض کار-خانواده و توانمندسازی زنان  می‌باشد.

در خصوص فعالیت‌های پیشین ایشان می‌توان به تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، مجری طرح پژوهشی آینده­پژوهی جرایم و منشأ آن­ها در شهر کرمانشاه اشاره نمود. همچنین پژوهش در زمینه نابرابری جنسیتی و نرخ مشارکت اقتصادی زنان، عوامل مؤثر بر نوگرایی جوامع-به ویژه قشر زنان و دختران- جزو حوزه‌های مطالعاتی وی می‌باشد.

ایشان در حال حاضر در جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) و  اندیشکده بانوان در حال تدوین مقاله پژوهشی با موضوع «مرور سیستماتیک مشاغل خانگی زنان در ایران» با هدف فراهم آوری بانک اطلاعاتی از آخرین پژوهش‌ها در حوزه مشاغل خانگی زنان، تحلیل و بررسی نکات قوت و ضعف آنها و در نهایت تبدیل یافته‌های مستخرج به اسناد سیاستی و کاربردی و ورود به حوزه بازنگری و اصلاح قوانین مرتبط با این موضوع است.

 

اطلاعات تماس:

Email:  elham.Morovati1988@gmail.com

ORCID:  https://orcid.org/0009-0003-5569-5428

text to speech icon

نظر شما :