از ایده تا اجرا

اهمیت خلاقیت در طراحی لباس

تعداد بازدید:۱۵
اهمیت خلاقیت در طراحی لباس

 به منظور توانمندسازی شرکت کنندگان برای شرکت در اولین جشنواره فرهنگی و هنری و دانش بنیان استانی، فردخت تهران بزرگ کارگاه «اهمیت خلاقیت در طراحی لباس» در تاریخ 1403/06/18 با حضور علاقمندان در مرکز نوآوری و شتابدهی طراحی پوشاک جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) برگزار گردید.  
در این کارگاه، به بررسی ارتباط و نقش خلاقیت در طراحی لباس پرداخته شد و اهمیت بالای آن مورد تأکید قرار گرفت. نکته قابل توجه این که در طراحی لباس باید با خلاقیت و ذهنیت تجاری همراه باشد. طراحی بدون خلاقیت بی معنی است و بدون فروش و سودآوری نیز بی معنی است.
شرکت‌کنندگان در این کارگاه یاد گرفتند که برای ایده‌سازی و ایده‌گیری، باید ذهن خود را آزاد بگذارند. هر چه قدرت پرواز ذهن بازتر باشد، وسعت فکری نیز بیشتر خواهد شد و به ایده‌های جالب‌تر و خلاقانه‌تری دست خواهند یافت. همچنین پیشنهاد شد که تا حد ممکن به تماشا و بررسی موردی طرح‌های طراحان نام‌آشنا پرداخته و جزئیات طرح‌ها را مورد توجه قرار دهند.
در پایان، استاد محترم با ارائه یک طرح خام و اجرای عملی، خلاقیت شرکت‌کنندگان را به چالش کشید و آن‌ها را به تفکر و ایده‌پردازی بیشتر تشویق کرد.

text to speech icon

نظر شما :