ارزیابی توسعه وشایستگی های عمومی و اختصاصی ۲۹۲ نفر از متقاضیان جذب و بکارگیری در وزارت راه و شهرسازی کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۶۸۳۹۵ آخرین اخبار آموزشی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)
تعداد بازدید:۱۲۱
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)؛ بررسی و ارزیابی توسعه و شایستگی های عمومی و اختصاصی ۲۹۲ تفر از متقاضیان جذب و بکارگیری در وزارت راه و شهرسازی از استان‌ها و شهرهای مختلف (تهران، البرز، گیلان، سمنان، زنجان، قم، آذر بایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، اردبیل، قزوین) توسط ارزیابان حرفه‌ای و مجرب کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) از ۲۳ دی ماه آغاز و در ۱۱ بهمن ماه اجرا گردید
ارزیابی توسعه وشایستگی های عمومی و اختصاصی  ۲۹۲ نفر از متقاضیان جذب و بکارگیری در وزارت راه و شهرسازی کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)

زهرا نقی زاده رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) در این باره، گفت: سرمایه اصلی هر سازمان منابع انسانی و به ویژه نیروهای ماهر و متخصص آن می‌باشد که می‌توانند در سازمان، نقش‌هایی حیاتی، خلاقانه، سازنده و پویا ایفاء نمایند. نقش عامل انسانی فراتر از نقش سایر اجزای تشکیل دهنده سازمان می‌باشد، زیرا بدون منابع انسانی توانمند به هیچ وجه نمی‌تواند بقاء پیدا کند. بر این اساس فرآیند مدیریت منابع انسانی از اثرگذارترین و تعیین‌کننده‌ترین فرآیندهای مدیریت و پشتیبانی در همه کشورها و سازمان‌های پیشرو و موفق جهان است، چرا که هر سازمانی برای کاربرد مناسب منابع، در راستای تحقق وظایفی که مدیران سطوح بالاتر برای آن طراحی نموده‌اند، به ‌صورت مستقیم وابسته به عملکرد مدیریت منابع انسانی آن است. اگر سازمانی مدیریت منابع انسانی اثربخش و مسئولیت‌پذیری داشته باشد، خروجی‌های آن سازمان به‌صورت خودکار برتر خواهند بود. بنابراین یکی از بهترین و مناسب‌ترین رویکردها برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی به کارگیری رویکرد شایستگی است و هم چنین ارتقاء بهره وری نیروی انسانی که در گرو شناسایی کارکنان کلیدی، استعدادها، شناخت شایستگی های انان و به کارگماری صحیح افراد در جای مناسب می باشد. یکی از چالش های اصلی حوزه منابع انسانی است که سال ها ست مورد توجه وزارت خانه ها، سازمان ها و دستگاه ها قرار گرفته است فلذا جهاددانشگاهی با استفاده از تجربیات علمی و عملی و تجربیات علمی و پژوهشی در مراکز  ملی و بین المللی، در سال 1394 طرحی را با عنوان "طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیران دستگاههای اجرایی کشور" به معاونت توسعه  مدیریت رئیس جمهور سابق ارائه نمود که با استفاده از نتایج این طرح، دستورالعمل و بخشنامه ای در تاریخ 1396/11/04»به کلیه دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ گردید که هر فردی از تاریخ یک فروردین ۱۳۹۷ می خواهد ارتقاء، ترفیع و انتصاب در سطوح مختلف مدیریتی پیدا کند، باید از این روند و فرایند کانون ارزیابی و توسعه شایستگی عبور کرده تا بتواند در آن پست و مسئولیت، بر اساس شایستگی، قابلیت و توانمندی، راهبری و مدیریت کند. جهاددانشگاهی نیز به عنوان یکی از متولیان و مراکز مورد تایید سازمان اداری و استخدامی کشور، فعالیت رسمی خود را در حوزه کانون ارزیابی و توسعه شایستگی از سی ام خرداد سال 1397 با اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشورآغاز نمود و در حوزه های:

1- طراحی و تدوین مدل شایستگی عمومی و اختصاصی و پیاده سازی و استقرار کانون ارزیابی و توسعه در دستگاههای اجرایی؛

2-ارزیابی مدیران عملیاتی، پایه، میانی و ارشد دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی؛

3-ارزیابی افراد متقاضی جذب و بکارگیری در دستگاه‌های اجرایی

4-همکاری در پیاده سازی مدیریت استعدادها در سازمانها با هدف «استعدادیابی، استعدادسنجی، برنامه ریزی جانشینی و جانشین‌پروری، سنجش خلاقیت کارکنان، سنجش عملکرد و شایستگی کارکنان و مدیران و جذب و نگهداشت منابع انسانی.خدمات خود را به سازمانهای دولتی و غیر دولتی ارائه می نماید:

نقی زاده افزود: در همین راستا ارزیابی توسعه و شایستگی های عمومی و اختصاصی 292 نفر از متقاضیان جذب و بکار گیری نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی از استان ها و شهر های مختلف کشور در چارچوب دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و سازمان اداری و استخدامی کشور و ضوابط مورد عمل جهاد و همچنین مدل شایستگی مورد نظر جهاد. توسط ارزیابان حرفه‌ ای کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی در محل ساختمان کوثر جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) از 23 دی ماه آغاز و به مدت 3 هفته به طول انجامید

در پایان بیان داشتند  :هدف از کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود ارزیابی‌شوندگان است. مهمترین دلایل استفاده از کانون‌های ارزیابی جذب، انتصاب، حفظ، ارتقاء و توسعه کارکنان است چرا که سازمان‌های موفق مدیران و کارشناسان خود را با توجه به بازخورد کانون ارزیابی به کار می‌گمارند.

text to speech icon

نظر شما :