اهمیت و جایگاه بسته‌بندی در مشاغل خانگی

تعداد بازدید:۲۵
اهمیت و جایگاه بسته‌بندی در مشاغل خانگی

به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، سی‌وهشتمین جلسه از سلسله‌نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی، روز دوشنبه 24 مهرماه با سخنرانی محمدرضا ملامحمد، دبیر دائمی جایزه ملی طراحی بسته‌بندی با عنوان "اهمیت و جایگاه بسته‌بندی در مشاغل خانگی" برگزار شد. 
در این نشست ملامحمد با اشاره به این مطلب که بسته‌بندی در حکم لباس محصول تولیدی است، پس کسب‌وکارها باید به دنبال برازنده‌ترین لباس برای محصولاتشان باشند؛ گفت: باید ذهنیت خود نسبت به اهمیت بسته‌بندی را تغییر دهیم و آن را به‌عنوان عاملی فراتر از حفاظت کالا به شمار آوریم.
وی در ادامه به اهمیت بسته‌بندی محصولات اشاره داشت و افزود: بسته‌بندی درست نقش حفاظتی، نگهداری از کالا، تسهیل حمل‌ونقل کالا و مهم تر از همه بسترسازی برای ارتباط و تبلیغ و بازاریابی محصول را انجام می‌دهد. بسته‌بندی اولین نقطه تماس مشتری با کالاست، پس باید برای آن اهمیت بسزایی قایل شد.
ملامحمد بسته‌بندی را هنر آماده‌سازی کالا برای جابه‌جایی، انتقال، بازاریابی، تبلیغ و فروش معرفی کرد و افزود: محل قرارگرفتن لوگو، شعار کسب‌وکار و شیوه بسته‌بندی محصول اهمیت بسیار زیادی در جذب مشتری به محصول تولیدی دارد و می‌توان آن را به‌عنوان فروشنده خاموش محصول برشمرد.
دبیر دائمی جایزه ملی طراحی بسته‌بندی به اهمیت این موضوع در مجاب کردن مشتری بابت قیمت محصول، برقراری ارتباط بصری با مخاطب و بالابردن ارزش محصول تأکید کرد و گفت: به مشاغل خانگی توصیه می‌شود از ابتدای شروع فعالیت با انتخاب یک نام صحیح، روند بسته‌بندی درست را آغاز کنند. بسته‌بندی علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای داخلی، امکان ورود به عرصه صادرات را نیز برای مشاغل فراهم می‌کند.
ملامحمد در پایان به اهمیت آشنایی طراحان حوزه بسته‌بندی با سلیقه بازار و همچنین استفاده از متخصصان فن بسته‌بندی در این فرایند اشاره داشت و گفت: امروزه فرهنگ بسته‌بندی در کشور جا افتاده است؛ بنابراین باید به دنبال ارتقای آن باشیم. در این زمینه دبیرخانه جایزه ملی بسته‌بندی با ارائه مشاوره‌های رایگان در زمینه بسته‌بندی در کنار کسب‌وکارها و مشاغل خانگی است.
سلسله‌نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی، دوشنبه هر هفته به همت اندیشکده بانوان و دبیرخانه مشاغل خانگی پهنه شرقی استان تهران جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) با تمرکز بر مسائل و چالش‌های مشاغل خانگی در ایران و با هدف گفتمان‌سازی و تولید اندیشه‌های به‌روز در این زمینه، در سه سطح سیاستگذاران و مجریان، پشتیبانان و متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار می‌شود.
فیلم نشست‌های برگزار شده در کانال آپارات این واحد به نشانی https://www.aparat.com/jdalzahra قابل مشاهده هستند.

text to speech icon

کلید واژه ها: دوشنبه های مشاغل خانگی مشاغل خانگی اندیشکده بانوان بسته بندی


نظر شما :