جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) برگزار کرد

مشاغل خانگی و ظرفیت‌های صادراتی

تعداد بازدید:۹۰
مشاغل خانگی و ظرفیت‌های صادراتی

به گزارش روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، سی‌وسومین جلسه از سلسله‌نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی، روز دوشنبه 20 شهریورماه با سخنرانی عباس واعظی، معاون مدیرعامل شرکت مجموعه صادراتی نیکان بیزینس، کارگزار صادراتی خانه فناوری و شکوفایی ایران و مشاور صادراتی شرکت‌های تولیدی، با عنوان "مشاغل خانگی و ظرفیت‌های صادراتی" برگزار شد.

در این نشست تخصصی، واعظی با بیان این مطلب که به‌طورکلی مسیر صادرات چه در تولیدات انبوه و چه در مشاغل خرد و خانگی تا حد زیادی به یکدیگر و مشابه است و تنها در بخش‌های کوچکی دارای تفاوت‌اند، گفت: سه رکن اصلی ورود به هر  عرصه صادراتی، دانش، محصول و کار تیمی هستند. دانش، به مفهوم حداقل اطلاعاتی است که یک صادرکننده باید در زمینه‌های مختلف اعم از قراردادنویسی، بیمه، زبان انگلیسی و سایر موضوعات مشابه داشته باشد و یک مجموعه اگر در صادرات دانش کافی نداشته باشد، قطعاً شکست خواهد خورد. دررابطه‌با محصول نیز کسب‌وکارهای داخلی باید نگاه خود به عرصه تولید را تغییر دهند. در حال حاضر در کشور ما افراد تولید می‌کنند تا بفروشند، درحالی‌که باید بدانند چه چیزی قابل‌فروش است تا به عرصه تولید آن وارد شوند.

این فعال حوزه صادرات در ادامه سخنان خود به اهمیت کار تیمی و شبکه‌سازی در همه کسب‌وکارها به‌ویژه مشاغل خرد و خانگی اشاره کرد و گفت: ضلع سوم تجارت، کار تیمی است. کار تیمی هم باید بر اساس قواعد و اصول باشد و در این مسیر شاخص انتخاب افراد باید در درجه اول توانمندی افراد و سپس اعتماد به آنها باشد. وی همچنین تصریح کرد: صادرات روندی پرریسک و تخصصی است و افراد برای ورود به این زمینه می‌توانند از حمایت‌ها و خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده کنند.

کارگزار صادراتی خانه فناوری و شکوفایی ایران سپس به معرفی مولفه‌های اثرگذار بر فرایند صادرات یک محصول پرداخت و گفت: نقطه شروع صادرات، مشخص‌کردن محصول مناسب جهت صادرات است، کالایی ارزش صادرات دارد که برای خریدار احساس ارزشمندی به همراه داشته باشد. شناخت کمپانی مقصد، انجام تحقیقات بازار، شناخت راه‌ها و ابزارهای صحیح بازاریابی و یافتن مشتری و ارزیابی مشتریان، شناخت استراتژی‌های قیمت‌گذاری و روش‌های پرداخت در بازار بین المللی از جمله این موارد هستند.

این مشاور متخصص عرصه صادرات در بخش پایانی سخنان خود به لزوم صبر و انجام تحقیقات فراوان در مسیر صادرات اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی به دلیل ماهیت کوچک‌مقیاس بودن خود با مشکلات زیادی در صادرات مواجه خواهند بود و بهترین راهکار برای فایق آمدن بر این مشکلات، شبکه‌سازی و ایجاد یک سبد محصول و ارائه آن در سطح بین المللی است.

سلسله‌نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی، دوشنبه هر هفته به همت اندیشکده بانوان و دبیرخانه مشاغل خانگی پهنه شرقی استان تهران جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) با تمرکز بر مسائل و چالش‌های مشاغل خانگی در ایران و باهدف گفتمان‌سازی و تولید اندیشه‌های به‌روز در این زمینه، در سه سطح سیاستگذاران و مجریان، پشتیبانان و متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار می‌شود.

فیلم نشست‌های برگزار شده در کانال آپارات این واحد به نشانی https://www.aparat.com/jdalzahra قابل‌مشاهده هستند.

text to speech icon

کلید واژه ها: دوشنبه های مشاغل خانگی مشاغل خانگی اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) صادرات


نظر شما :