معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) برگزار کرد

هجدهمین دوره طرح ملی "ایران مرز پر گهر"

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۵۷۶۴۳ آخرین اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۱۵۷
هجدهمین دوره طرح ملی "ایران مرز پر گهر"

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)، هجدهمین دوره طرح ملی "ایران مرز پرگهر" توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، در روز دوشنبه 8 خردادماه 1402 از ساعت 9 الی 10:30 در مرکز دیابت، چاقی و متابولیسم رویان برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، محمد رضایی، مدیر بخش زبرافیش مرکز رویان، ضمن توضیح و شرح فعالیت‌­ها و تاکید بر اینکه این مرکز تنها مرکز زبرافیش در ایران است؛ مراحل انجام آزمایشات و چگونگی انجام فعالیت‌ها را در مرکز به طور مختصر شرح داده و به ارائه تصاویری از آزمایشات و ماهی‌های مهندسی شده که در مرکز دیابت، چاقی و متابولیسم رویان انجام شده پرداخت.

رضایی در این بازدید خاطرنشان کرد: این گونه از ماهی‌ها به علت ژنوم مشابه به انسان، بعد از موش دومین نمونه تحقیقاتی در مراحل کشف دارو می­‌باشد. در این بازدید زمانی به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و دانشجویان در خصوص آینده کار در این حوزه و تخصص مربوط به انجام آزمایشات و فعالیت‌­های مرکز دیابت، چاقی و متابولیسم رویان به گفت‌وگو پرداختند.

در انتها دانشجویان، با راهنمایی مسئول بخش آزمایشگاه از بخش بایودیسکاوری مرکز بازدید کرده و نمونه‌­های پرورش ماهی­‌های دستکاری ژنتیکی‌­شده را به صورت مستقیم و در حضور کارشناسان مشاهده کردند.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی الزهرا


نظر شما :