حضور جهاددانشگاهی در هفتمین نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، آیورا

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۷ کد : ۵۷۳۷۴ آخرین اخبار جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)
تعداد بازدید:۱۳۶
هفتمین نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، به میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، روز دوشنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در این نشست نمایندگانی از کشورهای عضو آیورا شرکت کرده بودند تا با مسیر پیشرفت توانمندسازی اقتصادی زنان ایرانی آشنا شوند. جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) (کارگروه توانمندسازی اندیشکده بانوان)، دانشگاه علم و فرهنگ و دفتر کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی، به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در این نشست حضور داشت.
حضور جهاددانشگاهی در هفتمین نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، آیورا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)، هفتمین نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، به میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، روز دوشنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در این نشست نمایندگانی از کشورهای عضو آیورا شرکت کرده بودند تا با مسیر پیشرفت توانمندسازی اقتصادی زنان ایرانی آشنا شوند. جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) (کارگروه توانمندسازی اندیشکده بانوان)، دانشگاه علم و فرهنگ و دفتر کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی، به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در این نشست حضور داشت.

در ابتدای نشست محمدصادق بیجندی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، مشاور طرح‌های ملی اشتغال کشور و راهبر ارشد طرح‌های توسعه‌ای مشاغل خرد و خانگی جهاددانشگاهی ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با تجربیات بین‌المللی توانمندسازی اقتصادی، به انتقال تجربه جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد پرداخت.

بیجندی در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به برند OVOP، یک روستا یک برند، توضیح داد که این برند در اولین گام از کشور ژاپن شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر در کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گام‌های بعدی کشورهای مختلف این برند را با ایجاد تغییراتی مورد استفاده قرار دادند.

در ادامه، این مشاور ارشد حوزه کسب‌وکار، برند OHOP، را معرفی نموده و افزود: این برند که بر خانه-محصول تاکید می‌نماید، در سال گذشته توسط جهاددانشگاهی پایه‌گذاری شده است. برند OHOP در راستای حمایت از مشاغل خانگی به ثبت رسیده و این پتانسیل را دارد که مانند تجربه موفق برند OVOP، توسط کشورهای عضو آیورا مورد استفاده قرار بگیرد.

بیجندی در پایان سخنان خود، برخی از  محصولاتی را که توسط برند OHOP استانداردسازی شده بودند را به عنوان نمونه به نمایش گذاشته و در حاشیه نشست، پیرامون همکاری‌های دوجانبه با مهمانان حاضر در سالن به گفتگو نشست.

 

text to speech icon

نظر شما :