مراحل اخذ مجوز مشاغل خانگی مستقل در قالب رشته‌های ثبت‌محور

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۲ کد : ۵۷۲۰۴ مکتوبات مشاغل خانگی
تعداد بازدید:۷۴
مراحل اخذ مجوز مشاغل خانگی مستقل در قالب رشته‌های ثبت‌محور

بر اساس تقسیم­ بندی مصوب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، 509 رشته-شغل خانگی به دو گروه ثبت ­محور و تأیید محور تقسیم­ بندی شده‌­اند که فرآیند اخذ مجوز در این دو گروه تا حدی با یکدیگر متفاوت است. رشته‌­های شغلی ثبت­‌محور به آن دسته از مشاغل خانگی گفته می‌­شوند که فرد متقاضی پس از ثبت­‌نام در سامانه مشاغل خانگی  و ارایه مدارک لازم به صورت آنی، مجوز فعالیت خود را دریافت می‌­نماید، اما در رشته­‌های تأییدمحور که غالبا در حوزه مواد غذایی و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی هستند، فرد متقاضی جهت دریافت مجوز فعالیت، باید علاوه بر مدارک اولیه، تأییدیه­‌های تکمیلی را از سازمان­‌های ذی­‌ربط دریافت کند.

چهار دستگاه اجرایی که صدور مجوز مشاغل خانگی را بر عهده دارند عبارتند از: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت جهاد کشاورزی.

در پانزدهمین جلسه از سلسله‌نشست‌­های علمی-تخصصی دوشنبه‌­های مشاغل خانگی، فرآیند اخذ مجوز مشاغل خانگی به طور مفصل مورد بحث قرار گرفت. جهت مشاهده فیلم این نشست می­توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://www.aparat.com/v/24LaD

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با فرآیند دریافت مجوز مشاغل خانگی مستقل در قالب رشته‌­های ثبت‌محور می‌­توانید به لینک زیر در وب‌­سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنید:

https://smkh.mcls.gov.ir/files/mostaghel.mp4

تدوین و گردآوری: الهام مروتی، دبیر هسته مشاغل خانگی اندیشکده بانوان

 

text to speech icon

نظر شما :