اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) برگزار کرد

بازاریابی و بازارسازی، حلقه مفقوده مشاغل خانگی (بخش دوم)

تعداد بازدید:۷۹
چهاردهمین جلسه از سلسله‌نشست‌های دوشنبه‌­های مشاغل خانگی، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با سخنرانی محمدصادق بیجندی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، مشاور طرح‌های ملی اشتغال کشور و راهبر ارشد طرح‌های توسعه‌ای مشاغل خرد و خانگی جهاد دانشگاهی با عنوان "بازاریابی و بازارسازی، حلقه مفقوده مشاغل خانگی (بخش دوم)" به‌صورت آنلاین برگزار شد.
بازاریابی و بازارسازی، حلقه مفقوده مشاغل خانگی (بخش دوم)

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، چهاردهمین جلسه از سلسله‌نشست‌های دوشنبه‌­های مشاغل خانگی، روز دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 با سخنرانی محمدصادق بیجندی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ، مشاور طرح‌های ملی اشتغال کشور و راهبر ارشد طرح‌های توسعه‌ای مشاغل خرد و خانگی جهاد دانشگاهی با عنوان "بازاریابی و بازارسازی، حلقه مفقوده مشاغل خانگی (بخش دوم)" به‌صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست بیجندی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه قبل و تأکید بر عدم توجه و شناخت ناکافی از بازار به عنوان یکی از معضلات و چالش‌­های بزرگ خانگی گفت: فروش همراه با بازاریابی است که به موفقیت یک کسب‌­وکار منجر خواهد شد. فعالین مشاغل خانگی با روند قیمت­‌گذاری آشنا نیستند و در روند شغلی خود درگیر مشکل می‌­شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به آمیخته‌­های بازاریابی 4p و 7P و تکامل آن­ها تا 21P گفت: علاوه بر چهار مفهوم پایه‌­ای آمیخته بازاریابی - محصول، قیمت، ارتقا و مکان- که بعدها عناصر دیگری چون فرآیند، نیروی انسانی، توجه به امنیت کاربران، بسته­‌بندی و توجه به علایق شخصی و داشتن شبکه‌های اختصاصی و غیره به آن‌ها اضافه شدند، کسب­‌وکارها می‌­توانند با توجه به آن­ها فعالیت خود را به خوبی توسعه دهند.

بیجندی افزود: تفسیر عمومی مخاطبان از یک کسب­‌وکار، ایجاد حس شوق در مخاطب نسبت به محصولات، بررسی و آنالیز مداوم روند انجام کار و یافتن نقاط ضعف کار و بهبود آن­ها در جهت توسعه­ کسب­‌وکار بیشترین تأثیر را بر پایداری مشاغل خانگی دارند. لازم است صاحبان مشاغل خانگی جایگاه خود در بین مخاطبان را یافته و آن را ارتقا دهند و انجام فعالیت‌­هایی مانند دریافت مجوز و حضور درست و مستمر در شبکه­‌های اطلاع‌­رسانی تأثیر زیادی بر شکل­‌گیری اعتماد در بین مشتریان و مخاطبان مشاغل خانگی دارند.

راهبر ارشد طرح های توسعه‌ای مشاغل خرد و خانگی جهاد دانشگاهی در بخش پایانی سخنان خود به مدل جدید آمیخته بازاریابی که از دهه­ 1990 در علم بازاریابی ارایه شده اشاره کرد و گفت: این مدل شامل 4 عنصر ارزش­گذاری برای خواست مشتریان، در نظر گرفتن درست تمامی هزینه­‌ها در فرآیند قیمت­‌گذاری، شکل­‌دهی ارتباط درست با مشتریان و فراهم کردن یک تجربه لذت­‌بخش و سهل برای مشتریان است، تأثیر بسیار زیادی بر موفقیت یک کسب­‌وکار دارند که فعالین بخش مشاغل خانگی اگر به طور حساب شده با این مفاهیم آشنا شوند و آن­ها را در کسب‌­وکار خود به کار گیرند، می‌­توانند بسیار موفق باشند.

سلسله‌نشست‌های دوشنبه‌های مشاغل خانگی، دوشنبه هر هفته به همت اندیشکده بانوان و دبیرخانه مشاغل خانگی پهنه شرقی استان تهران جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) با تمرکز بر مسائل و چالش‌های مشاغل خانگی در ایران و با هدف گفتمان‌سازی و تولید اندیشه‌های به‌روز در این زمینه، در سه سطح سیاستگذاران و مجریان، پشتیبانان و متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار می‌شود.

فیلم نشست‌های برگزار شده در کانال آپارات این واحد به نشانی https://www.aparat.com/jdalzahra قابل مشاهده هستند.

text to speech icon

کلید واژه ها: دوشنبه های مشاغل خانگی مشاغل خانگی اندیشکده بانوان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)


نظر شما :