برگزاری نشست لایو اینستاگرام به مناست شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت و ولایت امام زمان عجل الله

برگزاری نشست لایو با موضوع :امامت و ولایت امام زمان (عجل الله) شناخت برکات و نقش ما

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۴۱۶۹ آخرین اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۴۵۲
برگزاری نشست لایو با موضوع :امامت و ولایت امام زمان (عجل الله) شناخت برکات و نقش ما

یکشنبه شب،۴ آبان ماه به مناست شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت و ولایت امام زمان عجل الله نشست لایو(اینستاگرام)با موضوع" امامت و ولایت امام زمان (عجل الله) شناخت برکات و نقش ما" ببا حضور دکتر شیرین منوچهریان استاد دانشگاه و حوزه، پژوهشگر مسائل مذهبی، ادیان و اخلاق و خانوم همینگل باقرزاده مجری و گوینده به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی الزهرا و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پیج اینستاگرام معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی الزهرا برگزار شد.
دکتر منوچهری ؛عدم آشنایی شیعیان با وظایف خود در دوران غیبت را دلیلی بر مظلومیت امام زمان عجل الله در عصر حاضر دانستند و ما به عنوان یک منتظر وظایف و کارهایی داریم که باید انجام شود و یک آماده سازی برای ظهور داریم که باید این وظایف و آمادگی در کنار هم پیش برود. ایشان امام زمان را منتقم و مصلح دانسته و اضافه کردند که منتقم بودن در راستای مصلح بودن است و در نگاه جامعه باید مصلح بودن و مهر و محبت ایشان پررنگ‌تر شود.
در مورد وظایف فردی ما به عنوان منتظر اولین وظیفه فردی دعا برای فرج است که برای خود شیعیان نیز باعث فرج و گشایش است و وظیفه اجتماعی ما مدارا کردن است و  تحمل مخالف ؛که دراینباره حدیثی داریم از پیامبر که می فرمایند: (همان اندازه که خداوند مرا امر کرد به مدارا به همان اندازه نیز امر کرد به ادای فرایض.)اما مدارا مرزی دارد با بی تفاوتی که ما از بی تفاوتی منع شدیم.
 در عصر حاضر گاهی شتابزدگی شیعیان در مورد مهدویت آنها را دچار ناامیدی می کند اما باید در نظر بگیریم که ملاقات با امام زمان عجل الله هدف نیست بلکه هدف ما آشنایی با وظایف مان و عمل به آن است که این یک غلط ذهنی در جامعه منتظر است.
 در پایان نیز به سوالات کاربران از زندگی امام زمان عجل الله تا به امروز و عمر طولانی آن حضرت پاسخ داده شد که دکتر منوچهریان دو مسئله در این مورد را مطرح کردند که اولی فعل و اراده خداوند است نسبت به عمر طولانی حضرت است و دوم احاطه امام زمان عجل الله بر زمان است که با جنبه ای که ما در این دنیا آن را حس میکنیم متفاوت است و به همین علت نیز ایشان را امام زمان مینامند.
 

text to speech icon

کلید واژه ها: امام زمان عجل الله امام حسن عسکری علیه السلام آغاز امامت شهادت


نظر شما :