نشست تخصصی رویداد و کارآفرینی با محوریت مد و لباس در عرصه بین المللی

نشست تخصصی رویداد و کارآفرینی با محوریت مد و لباس در عرصه بین المللی

تعداد بازدید:۴۲۱
دفتر کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) نشست تخصصی رویداد و کارآفرینی تحت عنوان کارآفرینی با محوریت مد و لباس در عرصه بین المللی ، با حضور جناب آقای بهزاد راد اصل ( مدیر عامل و موسس بازرگانی ) را در تاریخ ۲۶ خرداد ماه سال ۹۹ در مرکز آمورش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی تهران ۴ برگزار گردید.
نشست تخصصی رویداد و کارآفرینی با محوریت مد و لباس در عرصه بین المللی

در این نشست  بهزاد راد فرمودند :صنعت پوشاک با تاکید بر نیروی انسانی، متعامل با محیط زیست، استفاده نکردن از فناوری های بالا و پیچیده، آموزش در کوتاه ترین زمان و ارزش افزوده بالا یکی از صنایعی است که می تواند رونق بسیار بالایی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.

تجارب بین المللی نشان داده است که صنعت پوشاک ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه اشتغال به خصوص اشتغال زنان و یا افراد با سطح مهارت و دانش دارد. اما این صنعت به دلیل ماهیت اش توان افزایش سطح رفاه و یا معیشت و همچنین ارتقا دستمزدها را در بلند مدت نخواهد داشت ، اما می تواند حداقل سیاست مناسبی باشد برای بکارگماردن افرادی که از سطح دانش و مهارت خوبی برخوردار هستند.

تجارت پوشاک در سطح بین المللی در 10 سال اخیر ( 2014 تا 2004 )، بیش از 167 درصد رشد داشته و از 249 میلیارد دلار در سال 2004 به بیش از 400 میلیارد دلار در سال 2014 رسیده است.
این میزان رشد در حالی است که در طول سال های 2010 تا 2005 رکود و کاهش رشد اقتصادی در عمده کشورهای دنیا، باعث کاهش رشد اغلب صنایع شده بود، اما رشد صعودی صنعت پوشاک با وجود مشکلات اقتصادی در سطح جهان، همواره وجود داشته است.

در ادامه این نشست  ایشان در مورد حضور در بازاهای بین المللی به نکاتی چند اشاره نمودند و گفتند برای این که یک محصول بین المللی شود باید استایل و نمای بین المللی داشته باشد و از قبل با توجه به اطلاعاتی که از بازارهای مختلف کسب نموده ایم بدانیم در کدام شهر یا کشور امکان حضور و عرضه کالا را داریم و می توان با رقبا در آن بازارها به رقابت پرداخت . شرکتهایی می توانند برند شوند که حامی فروشنده داشته باشند .

text to speech icon

نظر شما :